torstai 27. tammikuuta 2011

We're not that amused...

Tässä tämä nyt sitten on; oma uunituore blogimme, joka sai kasteessa nimekseen Emmin niin usein hokeman lausahduksen. Toki muutimme sen "me" muotoon.

Meinasimme pitkään nimetä blogimme lyhyesti ja ytimekkäästi Heidin ja Emmin blogi, mutta jotkut tyrmäsivät sen liian tylsänä. Meistä se olisi ollut ihan hyvä vaihtoehto. Tämä ehkä kertoo, että tarvitsemme hiukan harjoitusta ennen loistokkaalle mainosuralle siirtymistä.

Olemme siis Heidi ja Emmi, kaksi tradenomiopiskelijaa Hämeenlinnasta. Yleensä olemme ihan mukavia tyyppejä, mutta tällä hetkellä ylistressaantuneita hermokimppuja, jotka yrittävät ryömiä tiensä läpi loputtomien velvollisuuksien ja tehtävien. Olemme lähdössä maaliskuussa Kiinaan (kyllä, se oli pakko tuoda esille) ja niin kuin se meille iloa tuottaakin on se tuonut mukanaan loputtoman määrän ei niin kivoja käytännönjärjestelyjä. Ei auta valittaa, lähdemme reippaasti kohti maaliskuuta (5 viikkoa tai 35 päivää (mutta emmehän me niitä laske)). Koitamme matkan varrella heittäytyä mainonnan syövereihin ja pitää silmät ja korvat auki raportoidaksemme ahaa-elämyksistä ja tuntemuksista blogiimme tradenomin ominaisella asiantuntijuudella.

Kyseessä on siis mainoskielen kurssiin sisältyvä tehtävä, jossa viiteen opintopisteeseen päästäksemme pidämme blogia havainnoimastamme mainonnasta ja mainoskielestä niin telkkarista kuin myös muusta mediasta.

1 kommentti:

  1. Nythän teillä olisi hyvä tilaisuus tehdä tutkimustyötä kiinalaisesta mainonnasta ja verrata sitä länsimaiseen. Yhdistäkää hyöty ja hyöty! :)

    VastaaPoista